Bridgestone Turanza T005 – A gyakorlatban

A 25 ezer végfelhasználót érintő felmérés eredményeit felhasználó új abroncs generáció hátterének a bemutatása után nézzük a gyakorlatot. Vezetéstechnikai pályán teszteltük az újdonságot.
Bridgestone Turanza T005

Az elmélet után következett a gyakorlat, amelyre a Hungaroringen lévő Groupama vezetéstechnikai centrumban került sor. Az autókat 1,4 literes VW Golf VII és Mercedes E220D képviselte. Rendezvény nem az igazi híresség nélkül, így került a képbe Pataki Zita, az RTL Klub időjósa. A műsorvezető hölgy lelkesen állt neki a próbáknak.

Az időjósnak a legjobban a nemsokára ismertetett mély vizes próba tetszett, amit többször is megcsinált. A köztes időben persze volt egy kis idő a szakmázásra is, elmagyarázta a zivatar és a zápor közötti különbséget is: mindkét intenzív eső, viszont a zivatarnál villámlik és dörög is! Egyébként civilben egy piros Fiat 500 XL-el jár.

Négy próbán lehetett tesztelni az abroncsot, a legegyszerűbbnek látszó volt a száraz úton való fékezés, itt úgy rontottunk sokat, hogy a maximális fékpedál nyomást nem tartottuk meg végig. Így lehetett értékes métereket veszteni a vészfékezéskor.

A másik száraz utas tesz 50 km/órás tempójú, kanyarodás közben történő kikerülés volt. A Golf és a testes Mercedes itt is jól szerepelt, páran "ütötték el" csak a kerékpárosokat jelképező akadályt.

A vizes próbák már egy fokkal izgalmasabbak voltak, a teszteléssel egy probléma volt csak: a T005 mellé nem volt betéve összehasonlításra egy másik abroncs. A gumi jól teljesített, főleg a két vizes próba volt meggyőző, de az lett volna az igazi, hogy ugyan azzal az autó típussal, de más abronccsal is tudtuk volna teljesíteni.

A Bridgestone viszont helyettünk is teszteltette a német minősítő intézettel, a TÜV SÜD próbáján legyőzte a prémium konkurenseket az újdonság. Mindez tudományosan megvizsgálva, azonos körülmények között lefuttatott tesztekkel. Ezt a tényt az amerikai stílusú, a konkurenseket nevén nevező összehasonlító anyagokban később publikálják majd. Egy fontos adatot emelnénk csak ki: vizes úton, 60 km/órás tempóról, átlagosan 2,3 méterrel hamarabb állt meg a T005-el szerelt autó, mint a versenytársak gumijain...

Két vizes próbát csináltunk még, egyiknél körpályán haladtunk, majd egy ponton ki kellett térnünk, hogy a babakocsit toló anyukát ki tudjuk kerülni. A másiknál hatvanas tempóval hajtottunk bele 6-7 centi mély vízbe, miközben előtte irányt váltottunk. Az utóbbi példa nagyon meggyőző és látványos volt, a meredek volt volt benne, hogy nem úszott fel az autó, hanem a mély víz lelassította, így csúszkálás nélkül tettük meg a hátralévő távot.

Benedek Attila

Fotó: szerző

Kapcsolódó cikkek

5 dolog, amit tudnia kell, mielőtt kipróbálja az élményvezetést

5 dolog, amit tudnia kell, mielőtt kipróbálja az élményvezetést

Egy luxusautó volánja mögött ülni sokak bakancslistáján szerepel ─ elegánsak, gyorsak és egyenesen szexik.

4 évszakos vagy szezonális autógumi?

4 évszakos vagy szezonális autógumi?

Az autógumi kiválasztása az autósok egyik legfontosabb döntése, hiszen ez az egyetlen kapcsolódási pont a jármű és az út között. A megfelelő abroncs nemcsak a jármű teljesítményére, hanem a vezetés biztonságára is komoly hatással van.

Így válasszunk LED fényhidat, hogy később ne érjen csalódás!

Így válasszunk LED fényhidat, hogy később ne érjen csalódás!

Napjaink egyik legnépszerűbb kiegészítő gépjármű LED világítása nem más, mint a LED fényhíd.