Vignale – A varázsszó

A kék ovál néhány éve vezette be a Vignale nevet, ami mögött a legjobban felszerelt Fordok és vásárló kényeztető prémium program található. Fontos megjegyzés: az első vevőt kényeztetik csak.
Vignale története

Az autógyárak talán a legjobbak a vásárlói felmérésekben. A Ford észrevette pár éve, hogy a vevők egy tetemes százaléka a Titanium és más extrákkal dugig pakolt kiviteleket vásárolja. Ennek az irányzatnak a meglovagolása volt a Vignale megszületésének az oka.
A Mondeo Vignale tesztautóval kapcsolatos tapasztalatokat itt olvashatja, lentebb pedig az extráiról találhat pár sort.

A kényeztetés már az érdeklődéskor indul, mert a vevő, csak a Vignale sarokkal ellátott, exkluzív szalonokban rendelheti meg az autóját, ahol extra figyelmet kap. Ez a Ford olvasatában: a Vignaléhoz kiemelt vásárlási és termék élmény jár.

Ez folytatódik az üzemeltetéskor is, az első tulajdonos havi egy külső és belső mosást kap ajándékba, ezen felül 24 órán át elérhető telefonszámot, ahol intézheti az autó karbantartásával kapcsolatos ügyeket és az esetleges segélyhívást. A szervizbe vitelkor a házhoz vagy munkahelyre megy a Ford alkalmazott és oda is viszi vissza az autót. Ez elég jól hangzik.

A Vignale felszereltség 2018-ra már lecsurgott az új Fiestához is, ahol leginkább az elől ülőket kényezteti. A Mondeóra visszatérve, a Vignale karosszérián ez látható: a jól mutató 235 mm széles, 19 colos abroncsok, a csak a Vignale-nél elérhető fekete fényezés és a hatszög mintás hűtőrács. Belül bőrrel burkolt műszerfal, remek, állítható deréktámasszal rendelkező első ülések, jó minőségű bőr kárpitok, bőséges felszereltség, nyakon öntve vezetőbarát, használható kütyükkel, segédekkel. Ezt tetézik az itt-ott előbukkanó Vignale feliratok és az ülések felntűnő, hatszög alakú varrása.

A vinyalének ejtett elnevezés történetével zárjuk a felvilágosító értekezést. A név Alfredo Vignale-től származik (1909-1969), aki a második világháborút követően alapította meg a Carrozzeria Vignale elnevezésű karosszéria tervező és építő vállalkozását. Tehetségéről számos gyönyörű Ferrari, Maserati és Aston Martin tanúskodott, Kelet-Európához köthető munkája is akadt: a Tatra 613 külsejét is a független művésznek tartott zseni rajzolta.
Az alapító 1969-ben adta el a vállalatát, a De Tomasótól 1973-ban vásárolta meg Ford a Ghiával együtt. (A Ghia elnevezésből, mára sajnos csak egy felszereltségi szint maradt, ami a cég múltját ismerve, elég szomorú. Reméljük nem jut erre a sorsa x év után a Vignale.)
A kézművességgel, prémium márkákkal, pazar kidolgozással, luxussal társítható márkanév újraélesztésére 2014-ig kellett várni. Ekkor bemutattak egy S-Max tanulmányt, ami leginkább belül különbözött a hétköznapi társaitól. A Vignale vonal, csak a jó öreg Európában elérhető el, más piacokon nem.

Benedek Attila

Fotó: Benedek Attila, Ford

Kapcsolódó cikkek

Alfa Romeo QV teszt

Alfa Giulia QV – Gyorsasági szakág

A BMW M3-as ellenfél, Ferrari rokon motorral

Rendszámtáblák Belgiumban

Rambo, smile, Allah

A belga rendszámokra szinte minden rá kerülhet, és rá is kerül.

Vignale története

Vignale – A varázsszó

A Ford új vevő kényeztetési módszere a Vignale széria