Új Renault Koleos – Kényelem, francia módra

A Koleos első generációját leginkább az átlagos jelzővel lehetett illetni. Az új generáció is dél-Koreában készül, de jóval emészthetőbb külsővel és Nissan technikával.
Renault Koleos teszt

Jelvénycserés autógyártás autóipari szakkifejezés, ami nagyjából azt jelenti, amit a szó takar. Ennek egyik legnagyobb művelője a General Motors, amely korábban elég magas szinten csinálta ezt a tevékenységet. Kivetni való nincs benne, de azért vannak határai a műfajnak, amelyet a GM elég sokszor átlépett (Szinte csak a jelvényeket cserélték ki az autókon. Működésükre jó példa a Saab amerikai palettája a válság előtt: benne Saab jelvényes Subaru Impreza és Chevy TrailBlazer. Brrr.)

A Renault-Nissan szövetség is hasonlót játszik, az aktuális Koleos ruhája alatt az Nissan X-Trail lakozik. Szerencsére sokat finomítottak és hangoltak az eredeti konstrukción, hogy megfeleljen a világ legfinnyásabb autópiacának (Európa). A másik plusz pont, hogy ezt az autót Dél-Koreában gyártják, így a minősége nagyon rendben van.

A Koleos kiválóan illik a Renault jelenlegi arculatába. Az autó külseje a Talisman, Kadjar, Mégane-féle arculatot kapta, a belsőnél hasonló a helyzet, aki ült már valamelyik friss rombusz jelű járműben, annak ismerős a műszerfal. A hasonlóságok sorát a padlólemezzel zárjuk, a Talisman és még néhány Nissan gyártmány használja a CFM C/D platformot.

A hazai bemutatón a tesztautók az Initiale Paris felszereltséghez tartoztak, azaz a legjobban felszerelt masinák voltak, a hajtásláncot a négykerék-hajtás és a 175 lóerős dízelmotor jellemezte. A kényeztetés szintjéről annyit, hogy első ülések fűthetők és hűthetők, ráadásul a hátsókkal együtt, a prémium ligába tartozó nappa bőrbe burkolták őket. A magas szintű komfortról nem csak a felsorolt dolgok gondoskodtak, hanem a kiváló hangszigetelés is.
Sikerült egy véletlen folytán gyorsabban menni, mint a megengedett autópálya sebesség, ekkor bizonyosodtunk meg, hogy a Koleos hangszigetelése 160 km/órás tempónál is tökéletes: átlagos hangerővel társalogtunk a kocsit vezető kollégával, a motorhangból szinte semmit sem hallottunk.
A pontot az i-re a szélzaj tökéletes kiszűrése tette fel, mert a terjedelmes tükrök felől sem jött zaj. Így tették tökéletes utazóautóvá a 4x4-es, két tonnás utánfutót is vontató suvot.

A kényelemhez tartozik, hogy a Koleos ugrott egy méretosztályt, így a térből sincs hiány: a 2,7 méteres tengelytáv hatalmas lábteret eredményezett, a fejedelmi kényelem megtartása miatt mondtak le a harmadik üléssorról. A csomagtér mérete 498-1706 liter között változtatható.

A keleti kényelemhez hozzájárult a sebességváltó is, amivel kapcsolatban voltak fenntartásaink. A fokozat-nélküli váltó elviekben a legjobb konstrukció, de egyetlen komoly hátránya, hogy miközben gyorsítunk, a motor magas fordulaton jár. A Renault mérnökei ezt úgy hárították el, hogy hétfokozatúra programozták a váltót, így a CVT működése tökéletes lett: gyorsan vált, jó a reakciója és megszűnt a motor felesleges magas fordulatú járása.

Zárásként kis ízelítő, hogy mennyire népszerűek itthon is a szabadidő-autók. Az újdonság úgy lett árazva, hogy a Talismánnal azonos összeggel indul, ha valaki kényelmes utazó autót keres, de mégis a testesebb suvok felé venné az irányt, akkor házon belül megkapja amit akar. Ezért volt a nagy igyekezet, hogy a Capture, Kadjar vonalat felfele bővítsék.

Benedek Attila

Fotó: Benedek Attila

Renault Koleos 2.0 dCi Initiale Paris

Hossz/szél./mag.: 4673/1843/1678 mm
Motor: 1995 cm3, 175 LE/ 4000, 380 Nm/2000
Gyorsulás (0-100 km/h): 9,5 s
Ár: 11 699 000 Ft (Alapár: 8 599 000 Ft)
Tesztautó: Renault Hungária Kft

Kapcsolódó cikkek

Range Rover Velar teszt

Range Rover Velar – Az angol esztétika

A luxus suv, ami pazar kívül és belül is

Vignale története

Vignale – A varázsszó

A Ford új vevő kényeztetési módszere a Vignale széria

Jon Olsson autói

Jon Olsson: a síelő autói

Az extrém autó átépítéséiről is jól ismert a svéd síző