Jeep Compass - A Grand Cherokee nyomában

Az amerikai márka és talán Land Rover kisebb suvjai vihetők terepre a mai kínálatból. Az üdítő kivételt próbáltuk, rövid távon, városban.
Jeep Compass teszt

Rögtön ugorjunk is a közepébe, Kelet-Európában három motorral érhető el az újdonság. Aki rajong a turbós benzinmotorokért annál az 1,4-es Multiar2 jöhet szóba: ami 230/250 Nm-rel és 140 és 170 lóerős teljesítménnyel érhető el. A dízeleket két erőmű képviseli, a kisebb a 120 lóerős 1,6-os, ami 320 Nm-t tud, aki többre vágyik, annak ott a 170 lóerős kétliteres kivitel, 350 Nm-rel.

A Jeep olyan dolgot kínál, amelyet máshol nem igazán találni. Az első hajtású mellett elérhető az amerikai márkánál még két hajtás variáció, az Active Drive és az Active Drive Low. Az utóbbi különlegessége a lassító áttétel, népszerűbb nevén felező. Ez a verzió csak a Trailhawk kivitelnél érhető el, amely terepképességei sok más drágább autónál jobbak. Mindkét verziónál kapcsolóval lehet váltogatni az automata, hó, homok, sár, valamint - kizárólag a Trailhawk kivitelnél - a szikla állás között.

A lemezek alatti technikában igazán frisset nem nyújt az autó, mert az alapja a Renegade megnyújtott padlólemeze. Így alacsonyan lehetett tartani a fejlesztési költségeket, de a rokonság ellenére nem vehető észre az azonosság. A Compass testesebb, teljesen úgy néz ki, mint egy kisebb Grand Cherokee.

A felszereltségi szintek közül a jó terepjárási képességekkel bíró Trailhawk van a csúcson, alatta a Limited, a Sport és a Longitude. Ma már megkerülhetetlenek a vezetési segédek és más, a biztonságos közlekedést elősegítő kütyük, a Jeep Compass-nál hetven fölötti az ilyen eszközök száma... Szóval nem csak az ötcsillagos töréstesztet és a jó terepjárást biztosító "vas" rész van rendben, hanem a biztonságért, baleset megelőzésért felelő elektronikus vonal is.

A budai hegyekben sikerült úgy 15-20 kilométert megtenni a négykerék-hajtású Limited kivitellel, amit 170 lóerős dízelmotor hajtott. Ebben a modellben a legkülönlegesebb elem a kilenc-sebességes automataváltó volt, aminek kiváló a reakcióideje. Városi poroszkáláskor is finoman váltogatott, teljes vagy nagyobb gázra gyorsan visszaváltott. Városban és kanyargós hegyi utakon próbáltuk a Compass-t, ezeken a helyszíneken az autó motorja és a hajtása jelesre vizsgázott.

Benedek Attila

Fotó: Benedek Attila, Jeep

Jeep Compass 2.0 Mjet Limited 4x4

Hossz/szél./mag.: 4420/1820/1650 mm
Motor: 1956 cm3, 170 LE/ 4000, 370 Nm/1750
Gyorsulás (0-100 km/h): 9,1 s
Ár: 11 900 000 Ft (Alapár: 6 990 000 Ft)
Tesztautó: FCA CCE Kft.

Kapcsolódó cikkek

Jon Olsson autói

Jon Olsson: a síelő autói

Az extrém autó átépítéséiről is jól ismert a svéd síző

Range Rover Velar teszt

Range Rover Velar – Az angol esztétika

A luxus suv, ami pazar kívül és belül is

Autók a mozivásznon

Négykerekű filmsztárok

Ha már egy évtizede is láttad, nem felejted az akciófilmek kerekeken guruló hőseit. A már-már csodatulajdonságokkal felruházott szupersztárok úgy beleégtek a retinánkba, hogy talán jobban emlékezünk már ezekre, mint magára a főszereplőre.