Új Citroën Berlingo teszt – 28, 750, 1050 és 4000

A franciák mindenes családi autója megújult formában veszi fel a harcot nem csak a konkurensekkel, hanem a szabadidő-autókkal is.
Citroën Berlingo teszt

A címben szereplő négy szám elmond minden fontos dolgot a harmadik generációs Berlingóról, az 1996-ban piacra lépett autó a kategóriájának az alapítója is. A jól variálható belső terű járgányt hamar megszerették a családok. A népszerűséget nem csak az eladási adatok mutatják, hanem az is, hogy elkezdte másolni a konkurencia. Sorra jöttek ki az európai és japán gyárak (Honda Element) a családi autóként és haszonjárműként is jól helytálló autóikkal.

A lemezek alatt

Az újdonság első körben a személyautós kivitelben áll a hazai vevők rendelkezésére, a haszongépjármű kivitel még az év vége előtt landol a kereskedőknél. Az újdonság kettő padlólemez kombinációjára épül. Mindkettő előnyeit hordozza az új konstrukció.

Az orr rész a PSA csoport legnagyobb, EMP2-es platformjának az elejét kapta meg. Vele együtt megérkezett a korszerűség, értjük ez alatt a friss szabványoknak megfelelő motorokat és az alkalmazott vezetési segédeket. Ehhez csatlakozott az eddig bevált padlólemez, amely lehetővé teszi a két hátsó sárvédő közötti széles teret és a terhelhetőséget.

Az előd öröksége, hogy megmaradt a két kivitele a karosszériának, az M-el jelölt verzió 4,4 méter hosszú, amiben 2,75 méteres tárgyak szállíthatók. Az XL már 4,75 méteres, itt már 2,97 méteres szalag parketta is elfér az utastérben. A trükk mindkét verziónál az, hogy a jobb első ülés háttámlája lehajtható. Ennek a megoldásnak a haszonjármű kivitelnél fognak nagyon örülni. Hosszú tárgyaknál és a pakolásnál jól jön a XTR kivitelnél elérhető kinyitható hátsó ablak, ami rendkívül praktikus.

Mindkét autó 185 cm széles és 181 centi magas, a külső méretekből és a dobozos kialakításból következik, hogy a tér belül óriási. A kisebb verziónál a csomagtér száz literrel nagyobb az elődnél, így már 750 literes teret kínál. Az XL kivitel 1050 litert kínál alapból, ami az ülés döntésekkel tovább turbózható, ekkor jön ki az utolsóként említett szám, a 4000, ami liter...

A három, különálló hátsó üléssel rendelkező autó hátsó sora tizenhárom centit mozgatható, így az alapból is nagy lábtér tovább növelhető. A hétüléses kivitel, mindkét változatnál kérhető. Ennél a verziónál a plusz pont, hogy a két pótülés ki is vehető, nem muszáj folyamatosan hordozni.

Csempész rekeszek

Az új Berlingo nem csak ezen a téren múlta felül az elődjét, hanem abban is, hogy az utastér pakolhatósága még jobbá vált. A címben említett számok közül már csak egy van hátra, ez pedig a 28-as. Ez pedig az utastérben lévő rekeszek, tárolók számát jelöli... Ezekben lehet a gyerekek játékait, a felnőttek holmijait elrakni, tulajdonosként érdemes memorizálni a helyeket, esetleg telefonba beleírni a listát, mert amikor valamit nem találnak, érdemes végig menni az egészen.

Pár érdekesség: a kesztyűtartó két részes, a légzsák megszokott helyén található egy hűthető tér, ez kiváló az üdítős palacknak.

A hátsó ülések lábterébe rejtett "csempész" rekeszek az elődök öröksége. A legkönnyebben átlátható, a napfénytetős kivitelek tető alatti hosszú polc, mert az átlátható. A számokra lefordítva, a 28 rekesz, tároló 186 liternyi teret rejt.

A fülke nagyságát csak érzetre javítja a több részes napfénytető, az oldal üvegekkel együtt 6,4 négyzetméter az autó üvegfelülete. Magas embereknek nincs gondjuk a fejtérrel, az átlagos méretű utas akár tollas kalapban is elfér.

Benedek Attila

Fotó: Benedek Attila, Citroën

Kapcsolódó cikkek

Citroën Berlingo teszt

Új Citroën Berlingo teszt – Motorok és a kényelem

Hatalmas, kényeztető belsőt rejt az új Berlingo

Suzuki Vitara teszt

Suzuki Vitara teszt – Már csak turbóval és extra garanciával

Tíz éves garanciát biztosít a Suzuki az új Vitarához