Személyautós kényelem és felszereltség – Ford Transit Custom

A Ford hazánkban is bemutatta a népszerű haszonjárművének az egy tonna körüli teherbírású verzióját, amelyen elvégezték a ráncok felvarrását. 105, 130 és 170 lóerős motorok, hatsebességes automataváltó, számtalan vezetési segéd és személyautós komfort jellemzi az újdonságot.
Ford Transit Custom

Aki nincs képben a haszonjárművekkel, annál érdemes felhelyezni a térképre a Transitot. A legendás haszonjárművet 1968 óta gyártja a kék ovál, a Ford 2012-ben unta meg, hogy a VW eszement mennyiségű pénzt kaszál a Transporterrel és ekkor jött ki a Custom változattal. Ez tonna körüli teherbírású, a hagyományos Transitoknál kisebb, első hajtással és többféle karosszéria változatban elérhető járgány.

Kapható haszonjármű változatban és személyautósban (Tourneo) is, ebben a verzióban 7-8-9 személyes kivitelei a legnagyobbak. Ha mindenféle verziót számba veszünk, akkor lazán kijön a 3000-4000 verzió, és ekkor még nem vettük számításba a "nagy" Transitot... Ezért nem véletlen, hogy a "kis" Transit vezeti az európai haszongépjármű eladásokat a kategóriájában, már három éve. Tavaly haszonjármű fronton 352200 darabos értékesítéssel a Ford volt Európa legjobbja, a szép eredménybe a négyféle Transit mellett a Ranger és a Fiesta van eladásai is bele tartoznak.

Az újdonság motorjának a bemutatója tavaly nyáron volt, a friss fejlesztésű, kétliteres egység váltotta a 2,2 literest. Az új autóban csak az alapmotort nem sikerült kipróbálni, szerencsére tudtunk menni az automataváltós verzióval is.

A teherautós kivitelekbe kb. 400 kilós terhet pakoltak, így a rugózásuk nagyon kényelmes volt. A raktérrel és a benne lévő ügyes rögzítési lehetőségekkel nem igazán volt idő megismerkedni, de az erős burkolatok, a LED lámpák, a jól nyitható ajtók, jónak és felhasználó barátnak ígérkeznek.

A műszerfalon 25 liternyi tárolót rejtettek el, az ajtók zsebében elfér a kétliteres ásványvizes palack. Pohártartókkal is jól ellátták a haszonjárművet. A műszerfal és az ajtók is jól néznek ki, aki vezetett már Fiestát vagy az új EscoSportot, annak ismerős az utastér.

A műszerfal mutatja igazán, hogy megérkeztünk a 21. századba: a jobban felszerelt autókban 8 colos érintőképernyő található, egyszerű kezelhetőséggel. Egyetlen hátránya a rajta futó Sync3-as rendszernek, hogy nem tud magyarul. Ezzel a vásárló ingyenes angol tanfolyamra íratja be a sofőrt, ami a helyzet pozitívuma. A navigáció egyszerűen kezelhető, az okostelefonok csatlakoztatása megoldott.

Ha nincs a jó felszereltség, akkor is van remény, mert a középkonzolon kialakítottak helyet, ahova a navigációt vagy az okostelefont lehet tenni és a közelbe telepítettek usb csatlakozókat.

Szólni kell a vezetési segédekről is, mivel a hat tesztautó igen jól felszerelt volt, a tábla felismerő rendszertől kezdve sok kütyü volt a fedélzeten. Ezeket idő hiányában nem tudtuk kipróbálni, viszont ami biztos: a vezetést nem zavarják, feleslegesen nem avatkoznak be. A gyorshajtási bírságok megelőzésére nagyon jó eszköz a táblafelismerés, ami jelzi, ha túlléptük a megengedett sebességet.

A kabinban egész jók az anyagok, az ülések kényelmesek, a kézi kapcsolású váltó pontosságát, váltó út hosszát több francia személyautó is megirigyelhetné... A hatsebességes automatával hasonló a helyzet, simán, gondolkodás nélkül kapcsol, jól végzi a dolgát. Olyan 5-10 évvel ezelőtti üzleti limuzinokat, bénább mai személyautókat is lepipál a működési simasága és a programozása.

Benedek Attila

Fotó: szerző, Ford

Kapcsolódó cikkek

Volvo XC60 hibrid teszt

Volvo XC60 T8 Inscription teszt I. – A feltűnés nélküli luxus

A Volvo XC60 ölthető hibrid kivitelét teszteltük

Volvo XC60 hibrid teszt

Volvo XC60 T8 Inscription teszt II. – Álruhás versenyautó és kényeztetés

Nem biztos, hogy érdemes a versenyezni a Volvo közepes méretű suvjával