Mitsubishi L200 2,4 D Intense Plus – Személyautós, komfortos és takarékos

Az L200 régi bútordarabja a pezsgő kisteherautó piacnak, az egyik legjobban felszerelt kivitelt tettük próbára.
Mitsubishi L200 teszt

Az, hogy 2018-at írunk észrevehető a kisteherautókon is, egyre komfortosabbak és egyre erősebbek. Az L200 motorja egyenesági leszármazottja az Outlanderben és az ASX-ben használt erőműveknek, mivel a kocsi testesebb, itt már 2,4 literes hengerűrtartalommal került beépítésre. A plusz köbcentik jól jönnek, a végeredmény 181 lóerő és 430 Nm.
Ez a gyakorlatban olyan alumínium blokkos motort jelent, amely a pincéből is húz, a pince esetünkben 1500-as fordulatot jelent. Az említett paraméterekkel a gyorsulása 110-ig elfogadható, magasabb tempónál a tömeg és nagy homlokfelület gyorsan felemészti az erőt.

A mérnöki munkát dicséri az új fejlesztésű sebességváltó fokozatainak a kiosztása. Hatodikban 90-nél kereken 1500-at fordul a motor, ötödikben pedig 1800-at. 130-as autópálya tempónál a két utolsó sebességben 2200 és 2600-as fordulaton pörög a négyhengeres.
A számokból látszik, hogy a hosszúra áttételezett hatodik fokozat sokat segít a takarékosságban. A kevés városi és sok közutat tartalmazó szakaszon 8,3 és 8,7-es átlagot sikerült mérni. A terepezés, városban mászkálás párosánál 10,2 literes fogyasztás jött ki, az átlag kereken 9 liter. Az előbbi értékek elérésében besegített a széria stop-start rendszer. Az érték előtt fejet kell hajtani, mert 5,2 méter hosszú, közel 1,9 tonnás autó produkálta.

A rugózás a kisteherautók egyik sarokpontja. A problémát az jelenti, hogy 1035 kilós maximális terheléssel és üresen is jól kell rugóznia az autónak... Hátul a bevált receptet alkalmazták: merev tengelyt és laprugókat. Ez a páros mindenről szól, csak a komfortról nem. Az L200 rugózása nem túl kemény, a mindennapokban el lehet viselni, de aki kényelmes személyautóból ül át, az biztos keménynek találja. A beállítás előnye, hogy az úthibák, fekvőrendőrök nem jelentenek problémát.

A terepjárásban a legfőbb akadályt a motor alatt elhelyezett egyszerű védőburkolat jelenti, ami kicserélhető, jóval masszívabb, gyári, fémből készült védőlemezre. Ha a csere megtörtént, akkor már nincs gond, mert az autó hajtásrendszere kiváló, egy dologra azért érdemes vigyázni: a Mercedes S osztály méretivel játszó kisteherautó tengelytávja kereken három méter, ez fél méterrel kisebb, mint a Renault Twingo... Ekkora mérettel könnyen fel lehet akadni pl. a dombtetőn, árok szélen.

A háromféle fülke kialakítással kapható az L200, a leginkább személyautósabb verziója a négyajtós, ez mögött 1,5 méter hosszú, és 1,47 méter széles raktér található. A plató hátsó ajtaja könnyen nyílik, a felcsukásához kell igazán az erő, mert a fémből készült ajtónak komoly tömege van. Lehajtva ebírja egy átlagos személy súlyát, a raktérbe való bejutás legegyszerűbb módja, ha bezárt állapotban a hátsó lökhárítóban kialakított felületen keresztül lépünk fel. Belül gyári műanyagborítás található és négy kampó segíti a rakomány rögzítését. Okos megoldás a látványos bukócső, a fényes cső nem lóg be a raktérbe, mert a plató oldalfalán rögzítették.

Az autó friss technikája nem csak a motoron, hanem a kapcsolhatóságával több személyautót megszégyenítő váltón és a forgatható hajtás választó kapcsolón látszik. Az L200-on rengeteg hangszigetelő elemeket helyeztek el, ennek eredménye, hogy 130-as tempóig elég csendes az utastér. A motorzaj 3000 körüli fordulatnál kezd igazán hallatszódni. A szélcsatornában is tesztelt karosszéria a legjobb értékkel rendelkezik a műfajában (0,4 Cd).

A fülke belseje formatervezésben nem veszi fel a versenyt egy Alfa Romeóval. A műszerfal áttekinthető, annyi trükköt csináltak a tervezők, hogy műszerfal borítása puhának látszik, de kemény műanyagból készült. Az Intense Plus felszereltséghez már jár az érintőképernyős kijelző. A kijelzőn keresztül a jól működik a telefon kihangosítás, zene hallgatás pendrive-ról és a tolató radar, ami az autó hossza miatt nagy kincs.

A korral jár, hogy a mai kisteherautókat, tehát az L200-at is felszerelték elég sok vezetési segéddel, a testes karosszéria miatt előfordulnak vak riasztások pl. a oldal távolságra figyelmeztetésnél, ami megszokható.

Benedek Attila

Fotó: Benedek Attila

Műszaki adatok

Hossz/szél./mag.: 5205/1785/1775 mm
Motor: 2442 cm3, 181 LE/3500, 430 Nm/ 2500
Gyorsulás (0-100 km/h): 10,4 mp
Végsebesség: 179 km/óra
Ár: 6 640 000 Ft +Áfa /8 432 800/ (Alapár: 5 190 000 Ft +Áfa/6 591 300/)
Tesztautó: MMM Import Kft.
Megtett kilométer: 764 km

Kapcsolódó cikkek

Jeep Wrangler Rubicon teszt

Jeep Wrangler Unlimited Rubicon (JK) – Emlékezés

A Jeep legkarakteresebb és legjobb terepjáró modelljét próbáltuk ki

2040-től csak e-autók

2040-től a britek csak e-autók eladását engedélyeznék

Szigorú rendelettel biztosítják az angolok zöld jövőjüket!

Szabadidő-autók

Miért óriási divat a szabadidő-autó?

Összeszedtük a főbb érveket az utóbbi időkben ultra divatossá vált suvok mellett.