Mercedes G modell – A technika és a terepjárás

A csillagos márka végre bemutatta az egyik legrégebben várt modelljét, az új generációs G-t. Az újdonság szakított pár régi dologgal, a külső és a terepjárási képességek viszont a régiek.
új Mercedes G modell

Elsőként jöjjenek a számok, az újdonság 27 centi magasan hordja a legtöbb alkatrészét a talajtól, de az autó legalacsonyabb pontja, 24,1 centiméter. Ezzel a mérettel kilóg az átlagos suvok közül, így nyugodtan rámondható, hogy valódi terepjáró.

Az autó terepszögei is javultak, az elejével 31 fokos, hátul pedig 30 fokos kaptatóra tud felmenni. A gázlómélysége kereken 70 centiméter.

Az előd hordozta azt az örökséget, amelyet az okozott, hogy 1972-ben kezdték el tervezni és 1979-ben mutatták be. Ez a hátránya az utastér szűkössége volt. Az utód eljövetelével már eltűnt a vállak összeérése: a 2018-as verzió 12,1 centivel szélesebb és 5,3 centiméterrel hosszabb. A változás a láb, váll és a fej terekben észlelhető igazán.

A kocka megmaradt a klasszikus felépítésnél, tehát az alváz hordozza a karosszériát. Az újdonság 170 kilóval könnyebb az elődjénél, ez a nagy és az ultra nagy-szilárdságú acélok mellett, az ajtóknál használt alumíniumnak is köszönhető.

Az új anyagok miatt a Merci újdonsága jobban bírja a terepezést és könnyebben is irányítható. Ez betudható a nagyobb szilárdságnak, amely számokban a következőképpen néz ki: kifutó modell csavaró szilárdsága 6537 Nm/fok, a 2018-as verzió pedig 10162 értékkel bír.

A G modell hajtásrendszere megér egy misét kategória, a típus védjegyévé vált három zárható differenciál, ami az új kivitelnél is széria szerelvény. A négykerék-hajtás állandó és szintén széria a nyomatékot megsokszorozó osztómű, azaz a "felező".

Az egyik legnagyobb változás, hogy elöl már eltűnt a merev tengely és helyére kettős keresztlengőkaros, független futóművet terveztek. Nem véletlenül voltak sláger termékek az utóbbi években a tehetőseknél a különféle AMG kivitelek, valószínűleg készül több méregerős verzió az új G-ből is. Ezért a tervezésnél már együtt dolgozott a Mercedes és a házi tuningcég, az AMG mérnök gárdája. A hátsó futóművet négy masszív Panhard rúddal támasztották ki, ezért jól bírja a megpróbáltatásokat. A lényeg: az újdonság stabilabb és gyorsabb kanyarokban.

A motorok közül, elsőként a négyliteres, dupla turbós V8-as lesz elérhető, ez az erőmű a G500 felségjel alatt 422 lóerőt és 610 Nm nyomatékot ad le. A nyolchengeres különlegessége, hogy a kínai piacon pont ideális, mert a világ legnagyobb autópiacán négy litertől nagyot emelkednek az autókat sújtó terhek.

Csak automataváltókkal kerül forgalomba júniusban az új G, amely az AMG friss fejlesztésű, kilenc sebességes váltóját használja. A nyártól elérhető kivitel a G500-as, ami 107040 Euróért vihető el.

Benedek Attila

Fotó: Mercedes-Benz

Kapcsolódó cikkek

Volvo XC60 hibrid teszt

Volvo XC60 T8 Inscription teszt I. – A feltűnés nélküli luxus

A Volvo XC60 ölthető hibrid kivitelét teszteltük

DS7 Crossback

DS7 Crossback – Luxus, francia módra

Megérkezett Magyarországra a DS legnagyobb szabadidő-autója