Év autója szavazás: Megvannak a döntősök!

Az Audi A8 és a BMW ötös sorozat, hogyan veheti fel a versenyt a Citroën C3-on alapuló szabadidő-autóval? A Kia hátsó hajtású sport szedánja pedig mennyire esélyes a Volvo legkisebb prémium suvjával szemben? Nehéz kérdések ezek.
COTY, Az év autója

A döntőbe került hét autó rendesen feladja a leckét zsűrinek, de még a tippelő cikkírót is megizzasztja. Az eredmény hirdetésre, a jövő tavasszal megrendezésre kerülő Genfi Autószalonon kerül sor, addig is a döntő résztvevői, abc sorrendben: Alfa Romeo Stelvio, Audi A8, BMW 5-ös sorozat, Citroën C3 Aircross, Kia Stinger, Seat Ibiza és a Volvo XC40.

Amit biztos, ki lehet húzni az első helyről, az az űrtechnikát a piacra vivő, ultra kényelmes és a méreteihez képest takarékos Audi csúcslimuzint.

A BMW 5-ös is necces, mindkét bajor négykerekű legfőképpen azért búcsúzhat az első helytől, mert nem az átlagember autója.


Az Alfa Stelvióban benne van az arany, mert a tavaly második helyre szorult, szuper esélyes Giulia technikáját hordja a lemezei alatt. Az autó műszaki színvonala kiváló, a forma pedig szokás szerint szuper dögös.


Meglepő, de a következő prémium terméket a Kia hozta, ennek a gyönyörűségnek a nyerésére is kicsi az esély, de ha győz a szédítő forma, a hátsóhajtással kombinálva, koreai márkajellel, akkor végképp nem érteni, hogy tavaly miért vesztett az Alfa Romeo.


Az átlagember autóját két típus képviseli a döntőben, egyik a Citroën C3 Aircross. Ez a ma divatos suvoknak a zászlóvivője. A bohókás francia, egyterűeket megszégyenítő belsővel készül, a súlya könnyű, és korszerű a motorválasztéka. Az utastérben, a jobb első ülés lehajtása után már 2,4 méteres tárgyak is szállíthatók. Az autó kiemelkedő, az átlagot meghaladó extra dolgot nem nyújt, kényelemre hangolták és egyterűs belsőt kapott. Így próbál kitűnni az átlagból.


Az új VW Polo technikáját használó Seat Ibiza, az új fejlesztésű padlólemeznek köszönhetően döbbenetes hátsó lábtérrel és 355 literes csomagtérrel rendelkezik... Az autó jobban felszerelt kivitelei nagyon ütősek, de az egyszerűbb verziók két bankkártya méretű közép konzol képernyője és a fekete, kopogós műanyagokkal bélelt utastere elég hervasztó. Ennek ellenére, van esélye a győzelemre a Seatnak, vezetési segédekkel - akár a Citroënt - jól felszerelték, de az autó futóművei, motorjai és a karosszériája is nagyon rendben van.

A szerző titkos favoritja, a Volvo Belgiumban gyártott üdvöskéje. A svédek legkisebb szabadidő-autójában debütál a márka acélból készült, kisebb járművekbe való padlólemeze, amely a 4,4 méteres testet is a töréstesztek legjobbjává teszi. A prémium suv alapmotorja jövőre érkezik, az 1,5-ös turbómotor, már a méretcsökkentés mintapéldánya lesz, mert három henger lesz csak benne. Ennek legfőbb előnye, az igen baráti fogyasztói ár.

Benedek Attila

Fotó: Benedek Attila, gyárak

Kapcsolódó cikkek