Mitsubishi Outlander- az egyik legjobban eladható PHEV

Szeretjük az Outlandert, de nem azért, mert nagyon jól néz ki, hanem valami másért. Az egyik legjobban eladható a plug-in hibrid (PHEV) kocsik közül.
Az egyik legjobban eladható PHEV

Szeretjük az Outlandert, de nem azért, mert nagyon jól néz ki, hanem valami másért. A legjobban eladható Németországban a plug-in hibrid (PHEV) kocsik közül, és kevesebbe kerül, mint a konkurens diesel-motoros kocsi, és csaknem egyedülálló a motorja. Ettől rokonszenves, egyedi és sikeres, de elég gyorsan érezni lehet a gyengeségeit is. A második javított változatát hozta már ki a Mitsubishi. A Mitsubishi 2012 óta előállította az Outlandert a harmadik generációban. Hét ember is elfér benne, de négyen ülhetnek benne nagyon kényelmesen. 2013-ban hozta ki a Mitsubishi az Outlander plug-in hibrid változatot. Harmadik üléssor nélkül, ezzel csinálva helyet az akkumulátornak és a hajtóműnek.

A rakodótér is kisebb, és halkabban megy. NEFZ szabvánnyal a fogyasztás 54 km-en tisztán elektromos. A mindennapokban ez 30-40 km-re redukálódik.

A futómű és a kormányzás gyengeségei

Nagy sebesség esetén 2,4 liter benzin közvetlenül az első kerekeket hajtja. Klasszikus hajtóműt tervezett a Mitsubishi a kocsiba, ami feleslegesen nehézzé teszi az autót. Hasonló technikát alkalmaz a svéd Koenigsegg hipersportautó-gyártó vállalat az 1500 lóerős Regera autó esetén, és az új Honda CR-V hibrid is hasonló technikával van felszerelve.

A Mitsubishi elsőként jelent meg a piacon ezzel a rendszerrel. 135 lóerővel az Outlander PHEV viszonylag visszafogottan megy országúton. Városban pedig közvetlenül az elektromos motorja állapotának megfelelően. Aki rendszeresen feltölti a Mitsubishit, az benzin nélkül vagy kevés benzinnel is elboldogul. Nagy sebesség esetén sokat fogyaszt, száguldás helyett a finom suhanás a legmegfelelőbb tempó.

A sportos vezetésre egyébként is az érzéketlenebb kormányzás a jellemző. A Mitsubishi az első évek után sokat javított a futóműn. A legújabb modell kellemesebben siklik, de a nagy váltásokat azért változatlanul nem szereti. A vezetési stílusokhoz való
alkalmazkodásban a konkurencia jobb, az árban viszont nem. Az Outlander PHEV legalább 38 000 euró, csökkentett felszereltséggel, és legfeljebb 51 240 euró, teljes felszereltséggel. Aki tud élni azzal a lehetőséggel, hogy nem feltétlenül kell teljes felszereltséggel megvenni az autót, az anyagilag jól járhat az Outlanderrel.

Értékelés

Utazási feltételek + - - -

Zötyögős, akadozós, de az utóbbi modelleken már korrigálták ezeket a hibákat.

Teljesítmény + + - -

2,4 liter belső égésű motor, 135 lóerő (99 kW); Vmax: 170 km/h;
0–100 km/h: 10,5 sec (gyorsulás)

Üzemanyagfelhasználás + + + -

1,8 liter (normál), 2–8 liter (tesztautó, teljesen feltöltött vagy üres az akkumulátor)

Ár + + + -
Legalább: 25 890 euró;
Tesztautó: legalább 37 990 euró

Fotó: Benedek Attila

Kapcsolódó cikkek

Suzuki Vitara teszt

Suzuki Vitara teszt – Már csak turbóval és extra garanciával

Tíz éves garanciát biztosít a Suzuki az új Vitarához

Suzuki Vitara teszt

Suzuki Vitara teszt – Okosabb és két lézerrel érzékel

Új színek, új motor és okosítás - ez jellemzi az új Vitarát