Hétüléses autók – 2,5 millióért új hétülésest?

Talán a Dacia lehet az egyik legnagyobb nyertese a családokat hétüléses autóba ültető támogatási kampánynak. Megmondjuk miért.
Hétüléses Dacia Lodgy

A Dacia a Renault csoport egyik ászává vált, főleg a válság alatt és az utána következő években. Felénk lassan startoltak, mert a múlt rossz tapasztalatai még élénken éltek a társadalomban. A Dacia belépő szintű, őszinte járműveket kínál. A vicces a dologban, hogy a jó ár/érték arányú kocsik meglehetősen kedveltek Franciaországban, Németországban és az Egyesült Királyságban is jól fogynak. Már elhagyták a márkára oly sokáig jellemző, az utastérben használt büdös műanyagokat és az autók egész vállalhatókká váltak. Ez a háttere a márkának, amely természetesen ”rárepült” a hétüléses autók piacára.

A Lodgy-t 2012-ben mutatták be - és az eltelt évekből ítélve - nemsokára érkezik az utódja. Addig az a feladata a Dokker haszonjármű személyautó változatának, hogy a hazai hétüléses piac élvonalába kerüljön. A 2,5 millió forintos állami ”ingyen pénz” egyik feltétele, hogy a támogatás az autó árának maximum a feléig vehető igénybe. Ezért problémás első pillantásra a Lodgy 3 millió 49 ezres belépő ára, ami a támogatással nem vehető igénybe. A jó hír az, hogy fel lehet extrázni a 4,48 méter hosszú, 1,75 méter széles és 1,68 magas autót.

A csúcs kivitelt 4 millió 899 ezer forintért lehet elhozni, ez már egész kellemes felszereltséget rejt, hozzá az 1,5 literes, 115 lóerős turbódízel motor jár. Aki a nagycsaládos kedvezményben gondolkodik, annak könnyű lesz elérnie az ötmilliós lélektani határt: az egyik opció a sok közül, ha a jó minőségű Römer-Britax gyermeküléseket vásárol. A másik az extra garancia vagy az ingyenes szerviz, így lehet biztosítani a nyugodt jövőt.

A Lodgy négy motorral érhető el, a belépő szintet a 102 lóerős 1,6-os négyhengeres képviseli, amely elfogadható menetteljesítményeket kínál: 11,5 mp-es gyorsulás 100 km/órára, és 172 km/órás végsebesség. Plusz pont mellette, hogy a motor egyszerű szerkezetű, - ez felénk - eladáskor a jobb érték tartás garanciája. A következő szintet a Mercikben is használt 1,33 literes turbómotor jelenti, amely 102 és 130 lóerővel érhető el. Az autóhoz jól illő turbódízel 115 lovas és 260 Nm a nyomatéka.

A kocsi 2,8 méteres tengelytávja nagy utasteret rejt, a csomagtér a hétüléses változatnál 207 liter, öt ülést használva 827 literes, ha csak két ülés marad a fülkében, akkor pedig 2,617 köbméteres térbe lehet pakolni.

Benedek Attila

Fotó: gyárak

Kapcsolódó cikkek