Kia Sorento - 910 literes csomagtér, hét ülés és prémiumság

A fentiek jól jellemzik a Kia Sorento legfrissebb kiadását, amely az árával, a méretével, a felszereltségével és főleg a hét éves garanciájával sok borsot törhet a prémium modellek orra alá.
Kia Sorento - 910 literes csomagtér, hét ülés és prémiumság

Ha az új Kia Sorento motor kínálatára kíváncsi, akkor ide kell kattintania. A cikkben megtudhatja, hogy milyen hibrid hajtásokkal érhető el az újdonság. És azt is, hogy a tölthető kivitel, hány kilométert képes tisztán elektromos üzemben megtenni.

A Sorento, a nemrégiben logót váltott Kiának a zászlós hajója. A Sorento, mint típus nem mai gyerek, a hazai piacon is népszerű suv első generációja 2002-ben debütált. Anno még alvázzal és hátul merev tengellyel került a piacra, ez garantálta a kiváló terepjáró-képességet.

A szalonokban már a negyedik generációs modell található, rengeteg személyautós vonással. Érdekes módon – a vásárlói felmérések miatt –, a menet programok közé bekerült jó pár terepjárási mód is. Ugyanis kiderült, hogy a vevők jó része használja terepen a Sorentóját.

Az új Sorento, a 4,8 méter körüli szabadidő-autók között harcol a vevőkért. Ez az az osztály, ahol már jól lehet keresni az autókon. A Kia a prémium ligát célozza meg, ez a hozzáállás pedig szépen húzza fel a Sorento színvonalát, műszaki, kidolgozás és felszereltség szinten is.

A kifutó modell kerekebb alakját, karakteresebb vonalvezetés váltotta. Az újdonság méretei így festenek: a hossz 10 milliméterrel haladja meg a 4,8 métert. A szélesség kereken 1900 milliméter, a tető legfelső részénél pedig 1700 millimétert mutat a centi.

A Sorento alkotói a fülkében nem követték az uralkodó trendeket. Szerencsére az összes kapcsolót nem tették az érintő képernyőre. Így megmaradtak a hűtés/fűtés és más gyakran használt funkcióknak a fizikai gombjait. A kormány mögötti kijelző a monitoroknál használt technika (TFT), amely grafikája személyre szabható, a mérete 12,5 col. A hosszúkás központi kijelző 10,25 colos és érintéssel is kezelhető.

A Sorento öt és hét üléses kivitelben érhető el. A méret növekedésnek, a második sor ülés elhelyezésének és a döntési mechanizmus áttervezésének köszönhetően, egyszerűbbé vált a hátra történő beszállás. A harmadik sorban külön szabályozható a hűtés/fűtés és a hátsó oldal ablak elnyújtott kialakítása miatt, kisebb a bezártság érzet is.

Az öt üléses kivitelnek a rakterébe – az ülések mozgatásának köszönhetően – 705 és 910 liternyi csomagot lehet pakolni. A hátsó ülés sor elfektetését követően, már 2100 literes a raktér. A tölthető kivitel mérete eltér az előbb megadott értéktől. Hét ülés használatánál, akad még mögötte egy kisautókkal versengő minimál raktér is, aminek a mérete 178 liter.

A Sorento árazásának az ügyességét abból lehet látni, hogy mennyibe kerül egy jobban felszerelt Ford Focus vagy VW Golf (7-8 millió Ft). Ehhez érdemes mérni a közel ötméteres, magas alapfelszereltségű szabadidő-autó árát.


A dízel Sorento 9 990 000 forintért vihető haza, Gold felszereltséggel. A Kia árképzése ügyesen tereli a hibrid felé a vásárlókat: a dízelnél 500 ezerrel drágább a hibrid. A tölthető kivitel (PHEV) pedig 12,39 millió forintról indul. Az ajándék hét üléses csomaggal.

Benedek Attila

Fotó: Kia

Kapcsolódó cikkek

Az egyik legjobban eladható PHEV

Mitsubishi Outlander- az egyik legjobban eladható PHEV

A használtautó piac véleménye az Outlander PHEV-ről

Volvo XC60 hibrid teszt

Volvo XC60 T8 Inscription teszt I. – A feltűnés nélküli luxus

A Volvo XC60 ölthető hibrid kivitelét teszteltük

Volvo XC60 hibrid teszt

Volvo XC60 T8 Inscription teszt II. – Álruhás versenyautó és kényeztetés

Nem biztos, hogy érdemes a versenyezni a Volvo közepes méretű suvjával