Ford Mustang Mach-E - A vadló újragondolva

A kék ovál merész lépésre szánta el magát: a jól csengő Mustang néven szabadidő-autót dobott piacra. Elektromosat...
Ford Mustang Mach-E - A vadló újragondolva

A kék ovál merész lépésre szánta el magát: a jól csengő Mustang néven szabadidő-autót dobott piacra. Elektromosat...

Az csak később fog kiderülni, hogy mennyire volt jó döntés a legendás nevet felhasználni, más karosszériaformájú modellen, ráadásul elektromos hajtásún. A felzúdulás és az aláírásgyűjtés már elindult a névadás ellen, amit nem tudnak megakadályozni, mert a Ford 2020 vége felé elhozza Európába is legfrissebb, elektromos suvját.

A kék ovál óvatos és nem ”vágja haza” a hagyományos Mustangot azzal, hogy a Mach-E három másodperc körül gyorsul százra, mint a Teslák többsége. A leggyorsabb a később érkező Mach-E GT lesz, amely öt másodperc alatt éri el a százat. A csúcsmodell meghajtásáról két villanymotor gondoskodik, a lóerőszám 465, Nm-ből pedig 830 áll majd rendelkezésre.

Jelenleg két változat közül lehet választani. A belépő szintet a hátsóhajtású jelenti, amely a 75,7 kWh-ás akkucsomaggal 450 kilométeres hatótávolságra képes. A WLTP szabvány szerint mérve a megtehető távolság a 4x4-es kivitelnél 420 km.

Azoknak, akik nem elégednek meg a 288 darab apró akkuval, nekik ott a 98,8 kWh-ás kivitel, amiben már 376 cella található.

A 160 ezer kilométer vagy nyolc év garanciával rendelkező lítium-ion áramtárolók a hátsóhajtású változatban kereken 600 kilométeres hatótávot biztosítanak, az összkerék-hajtásúban pedig 540-et.

A hátsóhajtású suv az alap akkuval 258 lóerőt és 415 Nm-t tud a talajra vinni, a nagyobbnál ez 285 lóerő. A 4x4-es kivitelnél 565 Nm-t teljesít mindkét változat, a lóerők száma pedig 258 és 337. A gyorsulásuk a Mustang külső jegyeit viselő suvoknak átlagosnak mondható, a gyengébb 8 mp alatt röppen fel százra, az erősebbnek 7 szekundum szükséges.

A teljesen elektromos Ford Mustang Mach-E hozza az elektromos szabadidő-autók minden előnyét. Jól el lehet férni benne, mert a két centi híján három méteres tengelytáv óriási, miközben sima a beltér padlója. Az autó 4712 milliméter hosszú.

Csomagtérből természetesen kettő található a kocsiban, az elől lévő pakk helyen kereken száz liternyi holmi fér el, hátul természetesen jobb a szám: 402 literrel lehet számolni. Ha a hátsó üléseket eldöntik, akkor 1420 liternyi csomagot tud elnyelni a Ford Mach-E.

Benedek Attila

Kapcsolódó cikkek

Ford Mustang Mach-E - A vadló újragondolva

Ford Mustang Mach-E - A vadló újragondolva

A Ford első komoly elektromos autója, ami természetesen suv.

Kia e-Niro

Kia e-Niro – Elektromos autó, remek hatótávval és jó áron

Teszteltük az elektromos autó pályázat egyik kedvencét

ID.3

VW ID.3 - Előretolt helyőrség

A Bogár, és a Golf nyomában az ID.3