UTV használat - Munkára fel!

A négykerekű, bukókerettel és minimum két egymás melletti üléssel ellátott járművek másik nagy szeletét a munkára tervezett masinák jelentik. Ezért látni gazdaságokban, állatkertekben és sok helyen a négykerekűeket.
UTV használat - Munkára fel!

A másik fő felhasználási terület a munkás, a direkt erre a tevékenységre tervezett járművek fellelhetők tanyákon, farmokon, gazdaságokban, családi házak körül, üzemekben vagy vadászoknál. Mivel szó szerint tengernyi változatuk létezik, a munkás verzió megismerhető a billenthető platóról és arról, hogy kétszemélyes vagy kétszemélyessé alakítható.

Nem kell kinevetni ezeket a közúton is használható masinákat, mert létezik olyan verziójuk is, amely 612 kilót is elbír és 900 kilós utánfutót is elhúz... A teherbírásuk általában 300 kilótól indul.

Plusz pont, hogy tolólaptól kezdve, elég sok eszköz kapcsolható hozzájuk, így nagyon jó ki lehet használni a kisebb méretüket, a takarékosságukat és a mozgékonyságukat.

Persze utánfutót is lehet hozzájuk kapcsolni, így még hatékonyabban lehet a takarmányt szállítani.

Magyarországon sajnos az elterjedésük még gyerekcipőben jár, az oka, hogy munkás célokra illúzió kiadni több millió forintot egy ilyen eszközre. Amivel itthon versenyeznek ezek a gépek, azok a pár száz ezer forintért megvásárolható, fillérekből javítható, rendszám nélkül használt terepjárók és kisteherautók.

Magyarországon egyelőre az erős, sportcélú gépek a menők, amiket motoros ruhában érdemes vezetni.

A felhasználás mellett a gyártókat is érdemes körbe járni, közel negyven márka található a piacon, ezért elég komoly a konkurencia harc. Érdekes, hogy az óceánon túl nem csak a lazításra, szórakozásra használják, hanem nagyon erős a munka célú felhasználás is. Ennek fő oka, hogy a John Deere, Chase IH, New Holland, Mahindra és a Bobcat is a gyártók között van. Ezek olyan cégek, amelyek traktorokat és másfajta gazdasági, építőipari, földmunka gépeket is készítenek. Nekik természetes ez a mezőgazdasági vonal, ráadásul a saját értékesítési hálózatukon keresztül tudják eladni őket. Így jól kiegészítik a kertészeti és a mezőgazdasági gépeket, amivel piacon vannak már "ezer" éve.

A másik változat is működik, amit a Polaris, a Can-Am és az Artic Cat csinál, ezek a cégek a hómobilok és a sportos UTV-k világából érkeztek, nekik a gazdasági, erdészeti, munkás vonal jelenti az új vevőkört.

Eddig nem beszéltünk a japán motorkerékpár gyártókról, akik természetesen éllovasai a műfajnak, mindkét területen jól szerepelnek, de szélesebb választékot kínálnak a munkára alkalmas modellek terén.

Benedek Attila

Fotó: gyártók

Kapcsolódó cikkek

2040-től csak e-autók

2040-től a britek csak e-autók eladását engedélyeznék

Szigorú rendelettel biztosítják az angolok zöld jövőjüket!

Porsche Cayenne, Porsche Cayenne Turbo

Porsche Cayenne – Megérkezett az új generáció

Minden, ami fontos az új Porsche Cayenne-ről