Új Citroën Berlingo teszt – Motorok és a kényelem

Az üzleti klubban elég furán néz ki, ha a tulajdonos előhúzza a Berlingo kulcsát, ha olyan a társaság, akkor le is nézik. Gyorsan fordulhat a kocka, amikor a családdal és sok csomaggal kell kirándulni, akkor ő a király.
Citroën Berlingo teszt

A Citroën szerencsére visszatért a márka alapcéljához, ami annyit tesz, hogy különleges, kényelmes és egyedi arculatú, jó hangulatú autókat gyárt. Ez meg is hozta a sikereket, amire jó példa a C3 és annak a szabadidő-autó verziója, az Aircross.

A francia márka egyik alapköve a komfort, pontosabban az Advanced Comfort, amely esetünkben átfogó komfortot jelent. Amibe a rugózástól kezdve az ülések kárpitozásáig, mindent a kényelemnek rendelnek alá, ez a filozófia az új Berlingóban is megjelenik.

A "szörnyű" az, hogy ezen elképzelés alapján épített autó, teljesen passzol a hazai utakhoz, közlekedési viszonyokhoz. Az új Berlingo a megszokottól nagyobb szabad-magassággal rendelkezik. Ehhez jól passzol a régi amerikai limuzinokra vagy Citroënre lefordítva a DS-re, CX-re, BX-re, XM-re, Xantiára, C5-re jellemző, puha rugózás. A hazai menetpróbán hullámos, aránylag jó minőségű földúton sikerült közlekedni pár kilométert, ahol szépen kirugózott mindent, nem ért le sehol az autó orra, alja. A kínos, hogy ez a beállítás a ballonos gumikkal a hazai utakra tökéletes... Ezzel az összeállítással már nem kell annyira figyelni a kátyúkat, úthibákat.

A terepes tudás jó átkötés a rohamtempóban terjedő szabadidő-autókhoz, mert a Berlingo a remek beltérével sok vevőt eltud csábítani a suvok vevőitől. A terepezést segíti a Grip Control, ami terepre hangolt kerékkipörgés-gátló, ez ismerős a franciák szabadidő-autóiból. Ez az első hajtású kiviteleknél érhető el, később érkezik az igazi adu ász, a francia Dangel által fejlesztett 4x4-es rendszer.

Hajtás pajtás

Az új első padlólemeznek köszönhetően a friss motorokat könnyedén lehetett a nagy testbe építeni. A márka kínálatába tökéletesen illeszkedő orrban gyakorlatilag elvesznek az erőművek. A motor felső része és a motorháztető között, kb. harminc centis űr található.

Az induló szintet a 110 lóerős, 250 Nm-es, 1,2 literes három hengeres PureTech turbós benzinmotor képviseli, aminek később érkezik a 130 lovas kivitele, amihez már társítható a hatsebességes automataváltó.

A legnépszerűbb valószínűleg a száz lóerőt és 250 Nm-t teljesítő 1,5 BlueHDi változat lesz, amely egy szuper takarékos motor. Neki a nagyobb testvére 300 Nm-t és 130 lóerőt produkál, ehhez már elérhető a nyolc sebességes automataváltó.

A hazai menetpróbán a 110 lóerős, kézi kapcsolású váltóval szerelt benzines kivitellel sikerült megtenni pár kilométert. Az autó csendes, gyorsításkor érdemes figyelni a fordulatszámra, mert gyorsan a tiltásig lehet forgatni. A menetdinamikája egy személlyel elégséges, megpakolva valószínűleg az emelkedőknél lehet erőlködés. A váltó kapcsolási érzete jó, csak a kb. 30 centis váltó út a sok, de szerencsére nem sportos autóról van szó, hanem egy családiról, szóval ez annyira nem vészes.

Színek és kárpitok

A tizenkilenc fajta vezetési segéddel szerelt autó nyolc színben kapható, amit fel lehet dobni az XTR felszereltséggel, aminek köszönhetően a Berlingo robusztusabban néz ki.

Az utastér pedig három színvilággal tehető egyénibbé. Az igazán családbarát autó belépő változata 5 millió 215 ezer forinttól érhető el.

Benedek Attila

Fotó: Benedek Attila, Citroën

Kapcsolódó cikkek

Citroën Berlingo teszt

Új Citroën Berlingo teszt – Motorok és a kényelem

Hatalmas, kényeztető belsőt rejt az új Berlingo

Weisz Fanni, Lexus UX

Lexus UX – Technika, árak és a tapasztalatok

Megvan a hazai ára az új Lexus UX-nek