Suzuki Vitara 1,6 L VVT 2WD GL – A nemlétező ráncok felvarrása előtti állapot

A Suzuki sikertörténete a modell ciklusának a felénél jár, talán idén kijön a frissített változat, amiről már keringenek kémfotók a neten. Amíg megérkezik az újdonság, nézzük, mit tud az első hajtású, 1,6-os, átlagosan felszerelt kivitel.
Suzuki Vitara teszt

A Suzuki váltása bejött, hogy az alvázas, egész jó terepjáró képességű Vitarát, önhordó karosszériás, ma divatos szabadidő-autóként élesztette újjá. Tesztautónk kinézete a dobostorta/fehér fényezéssel elég ütős. A külsőről még annyit, hogy ezzel az autóval is el lehet azt játszani, hogy más márkajellel is jól mutat, olyan remek a formája.

A Vitarának egyetlen pontja van, amivel a tulajdonosnak meg kell békülnie, az a jól bevált, ultra tartós, de kopogós és fekete beltéri műanyagok. Ha ezen túlteszi magát valaki, akkor nem lesz gondja az autóval.

A műszerfalat feldobja a ma divatos fényezett sáv, és az ezüst színű műanyag díszkeret a váltó körül. Az első ajtókon minimális a kárpitozás, pozitívum, hogy az ajtózsebekben elfér a kétliteres ásványvizes palack.

A minőséggel persze nem volt gond, semmi zörgés, nyöszörgés nem volt a fülkében. Kicsit alaposabban megszemlélve a dolgokat, van az utastérben bugi, ez az a kis extra, ami bearanyozza a használatot: a hangszóró burkolatok méhsejtet formázó kialakítása, ugyan olyan, mint a szellőző rendszer befúvói mögött lévő rácsozat. Ez mutatja, hogy a kreatívok időnként nyernek a gazdasági osztállyal való csatározásban.

A belső témáját a szórakoztató rendszerrel zárjuk, amely jól elboldogul az okostelefonokkal, pendrive-okkal. Egyedül a telefon navigációját nem sikerült megjeleníteni rajta. A tolatókamera képe használható. Elektronikus segédekkel is felszerelték a Vitarát, ilyen például az alkalmazkodó sebességtartó automatika (adaptív tempomat) és az automatikus vészfék asszisztens.


Egy átlagosan felszerelt, benzin motoros változatot sikerült kipróbálni, ez az a verzió, amit haza visz az átlag vásárló. Elsőnek az kerül a középpontba, amitől szinte biztos, hogy búcsúzni kell majd a ráncfelvarrásnál: a 120 lóerőt és 156 Nm-t teljesítő, forgatást jól bíró, egyszerű felépítésű, szívó benzin motor. Az 1075 kilós autó, ezzel a motorral 11,5 másodperc alatt gyorsult százra.

A stop-start rendszerrel felszerelt 1,6-os Vitara, az elnyűhetetlensége és a motorjának az egyszerűsége végett a használt piac ásza lesz. Az ok rendkívül egyszerű: a konkurencia kis köbcentis turbómotorjai valószínűleg jóval kevésbé lesznek hosszú életűek.

A négyhengeres hangolását jól jellemzi, hogy hatvan körüli tempónál erőlködés nélkül bírja az ötödiket, simán állja azt a fajta kínzást, hogy 1500-s fordulat körül ötödikben padlógáz, innen viszonylag könnyen pörög fel. A motor hangja 4000 fölött kezd jobban hallhatóvá válni, alaposan kihúzatva pedig olyan az érzés, mintha nagyon menne az autó, de a gyorsulás közben csak átlagos, ez főleg 100 km/óra fölött észlelhető.

A motorral járó bónuszt a fogyasztás jelentette, a teszt átlaga 6,5 liter volt, a fogyasztás 5,5 és 7,8 liter között ingázott. A szigorodó környezetvédelmi szabványoknak köszönhetően, ettől a motorról el kell búcsúzni, helyére érkezik az egyliteres, turbós három hengeres.

Benedek Attila

Fotó: Benedek Attila

Műszaki adatok:

Hossz/szél./mag.: 4175/1775/1610 mm
Motor: 1568 cm3, 120 LE/ 6000, 156 Nm/ 4400
Gyorsulás (0-100 km/h): 11,5 sec
Végsebesség: 180 km/h
Ár: 4 910 000 Ft (Alapár: 4 590 000 Ft)
Tesztautó: Magyar Suzuki Zrt.
Megtett kilométer: 658 km

Kapcsolódó cikkek

Lamborghini Urus

Lamborghini Urus - A suvok suvja

Megérkezett a Lamborghni eladásait az egekbe röpítő szabadidő-autó!

Suzuki SX4-S-Cross teszt

Suzuki SX4-S-Cross – Fókuszban a turbó

Már csak turbós motorokkal érhető el az SX4 S-Cross

Porsche Cayenne, Porsche Cayenne Turbo

Porsche Cayenne – Megérkezett az új generáció

Minden, ami fontos az új Porsche Cayenne-ről