Ami a sport csík mögött van – Ford Transit Custom Sport

Amikor 170 ló és a 405 Nm hajtja a haszonjárművet vagy a családi autónak is beillő nyolc személyes szuper-buszt.
Ford Transit Custom Tourneo

Nehéz szó nélkül elmenni a legjobban felszerelt, sok személyautó kényelmét lepipáló, 170 lovas Ford Transit Custom Tourneo Sport mellett. Ez a verzió megér egy külön cikket, mert minden téren kiemelkedik a teherszállító társai közül. Mielőtt nagyon bele élné magát az olvasó: nem veszi fel a versenyt kifinomultságban a Mondeókkal a nyolc személyes busz, de nem áll messze tőlük. Itt-ott előjön, hogy az autó alapja haszonjármű.

Az egyik elmaradásunk autós szokások, kultúra terén és legfőképpen bevételek terén, hogy az átlag magyar nagy családosok nem tudják megengedni maguknak az ilyen masinákat. A két csíkkal díszített járgány orrában 170 lóerős motor található, ami ideális társ hosszú távú utazásokhoz, kirándulásokhoz (Kérhető a busz verzió kisebb motorral is). Elől két ülés található, a műszerfalon lévő váltókar miatt, az oldalsó ajtókon is könnyedén ki lehet szállni az autóból. A kocsin belüli közlekedés elég jó, még magasabb embereknek is. A második, harmadik sor ülést szembe lehet fordítani, ehhez jó ha van minimum egy erős ember, aki 15-20 kilót meg tud emelni és egy leírás, hogy hova kell vissza illeszteni a megfordított üléseket.

Leírás híján, hárman, a logikai és megfigyelő, készségünket, plusz a fizikai erőnket használva fordítottuk egymással szembe a két sor ülést. Ez laza tíz percbe, némi szitkozódásba és cipekedésbe került, a megnyugtató az volt, hogy a harmadik fél, a Transit termék menedzsere volt, aki a német rendszámos, kölni tesztautón még nem tudott gyakorolni. A szembefordított ülésekkel egész más az utazás, jó az életérzés, főnként azt tudva, hogy az ülések, asztalkaként is használhatók.

A kényelem, komfort terén olyan megoldásokat vonultat fel a nyolc üléses, hogy a hátsó két sornak van külön klíma vezérlője a mennyezeten és három, elzárható légbeömlő nyílása. Az autó rugózása három személlyel kemény, utasokkal és csomagjaikkal megpakolva pont jó lehet. A szomorú a dologban, hogy ez az autófajta, tőlünk nyugatabbra megszokott a nagyobb családoknál, még négy-öt fősöknél is, mert rengeteg holmit tud elnyelni és ideális utazó autó. Itthon ez a használati mód álomvilág.

A motor jól mozgatja az autót, elegendő erőtöbblete van az előzésekhez és még megpakolva se lehet gond az autópálya tempót tartani. A felszereltséggel sincs gond, ezt érthető a vezetési segédekre és a kényelmi extrákra is, mert ami most átlagos személyautóknál kapható, az itt is rendelkezésre áll.

A vonzó külsőről a könnyűfém keréktárcsák, a 18 colos gumik és a dögös kinézet gondoskodik. Ja, akinek túl feltűnő a két csík az autó orrán az leszedheti, mert csak matrica, nem festés.

Benedek Attila

Fotó: szerző

Kapcsolódó cikkek

Citroën Berlingo teszt

Új Citroën Berlingo teszt – 28, 750, 1050 és 4000

Megérkezett az új Citroen Berlingo, öt és hét üléssel is elérhető

DS7 Crossback

DS7 Crossback – Luxus, francia módra

Megérkezett Magyarországra a DS legnagyobb szabadidő-autója

Suzuki Vitara teszt

Suzuki Vitara teszt – Okosabb és két lézerrel érzékel

Új színek, új motor és okosítás - ez jellemzi az új Vitarát