Ford Mondeo Vignale 2.0 EcoBoost – Csendes kényeztetés

Próbán a Ford legnagyobb limuzinja 240 lóerős benzin motorral, dupla kuplungos automataváltóval, jó felszereltséggel és tulajdonos kényeztetéssel nyakon öntve.
Ford Mondeo Vignale teszt

A VW által keltett dízel botrány hatására elkezdtek csökkenni a gázolajos autók eladásai, a helyüket inkább a hibridek veszik át, nem a tiszta benzinesek. Ennek ellenére tettünk egy próbát és leteszteltük a 12,5 millióba kerülő benzines csúcsmodellt, amelynek nem csak ez volt a különlegessége, hanem az a kényeztetés, amit az első tulajdonos kap. Erről ebben az anyagban tájékozódhat, most pedig ugorjunk az itthon legkényesebb kérdésre, az árra.

Megér-e ennyit az extrákkal rogyásig pakolt Ford Mondeo? Ki a célközönsége? A vásárlók egy részét azok képezik, akik nem akarnak hivalkodó prémium autót, viszont nagyon kényelmes, nagy kényeztető járművet igen. A másik vonalat az igen jó ajánlat képviseli. A "trükk" az árban és a tálalásban lehet.

A Mondeo Vignale hazai vásárlások jó része úgy valósulhat meg, hogy a Ford igen jó a haszonjármű és a flotta, azaz a jogi személyeknek való értékesítésben. A példa az, hogyha egy cég megrendel x darab haszonjárművet vagy területi képviselőknek Focus-t, Fiestát, akkor már egész más az árazása a személyes használatban, kollégák előtt jól mutató, exkluzív kinézetű Mondeónak. Ez lehet a hazai Vignale modellek és más drágább Fordok eladásainak egyik kulcsa.

Nyugat-Európában ez is működik, de ott a kényelemre és prémium törődésre vágyó átlagpolgár jóval gyakoribb, mint nálunk. Most pedig jöjjön a benzin motor kivesézése.

A tesztautó átvételekor 15,4 literes átfogyasztást mutatott a fedélzeti komputer, ami nem túl szép jövőt vetített előre. A közlekedési szabályokat aránylag betartva közúton le lehetett vinni a fogyasztást 7,8 literre, városban 9 liter körül mozgott az étvágy, autópálya tempónál pedig 9,2-re kúszott fel. Itt meg kell jegyezni pár dolgot: két centi híján öt méteres a Mondeo, ami 1548 kilót nyoma mérlegen és 240 lóerős, kétliteres turbómotor volt a motorházában. A reményt az jelentette a fogyasztással kapcsolatban, hogy bele olvastunk az autó gépkönyvébe, amiben az állt, hogy a bejáratás utáni 2000. kilométer után, az étvágy csökken. Még 2000 ezer előtt voltunk, szóval a remény hal meg utoljára.

A motor vonalán haladva a benzines erőmű illik a Vignale stílusához: 5 ezres fordulat fölött észlelhető csak a hangja. A hangolása és tulajdonságai dízelszerűek, mert 90-es tempónál 1700-at, 110-nél pedig 2100-at fordul. Az utastér csendességéről a motortér alapos hangszigetelése mellett, a kétrétegű oldal üvegek is gondoskodtak.
Hatsebességes, dupla tengelykapcsolós váltót párosítottak a motorral, amelynek a választókarján jó volt a kapcsolási érzet. A Sport állás hozta a megszokott reakciókat: az élénkebb gázreakciót, jobban kiforgatott fokozatokat és váltáskor kevésbé visszaeső fordulatot.

Némelyeknek félelmetesnek tűnhet a 240 lóerő. Érdemes hozzátenni, hogy elég sok kilót mozgat ez a paci mennyiség, ez a gyakorlatban átlagosan gyorsuló autót jelent, folyamatosan húzó a motorral. Magyarul kellemes utazó autó a Ford Mondeo Vignale.

A testes masina kanyarban való viselkedése előtt le a kalappal, meglepő mutatványokra képes forduláskor. Nagyon szimpatikus, hogy a gumik komoly nyikorgásánál is teljesen semleges maradt, nem tolta az orrát. Ami meglepő az a fordulékonysága, ez egy hajtűkanyarban vált nyilvánvalóvá.

A kék ovál kütyü mániája megkerülhetetlen: automata parkolás, távolságtartós tempomat, és sok más vezetést segítő technika volt a fedélzeten. Ezek jól működtek, az automata parkolás is ügyes volt. A vezetésbe kevésbé beavatkozó óvó rendszerek pozitív képét elrontotta a német nyelvű, érintő képernyős központi kijelző. A navigáció használatát, a rendszer bonyolultsága miatt könnyen fel lehet adni.

A kényeztető autó tesztje egy bakival zárul, ugyanis ahhoz képest, hogy a megszokott minőség-ellenőrzésen túl, még száz ponton átnézik a Vignale modelleket, volt egy hiba az utastérben. A váltókart körülölelő keret bal oldala rosszul volt rögzítve, be lehetett nyomni. Ami pozitív, hogy a Sync 2 idegen nyelvű menüje mellett az egy hibája volt az autónak, ami talán betudható a gyártás kezdetének.

Benedek Attila

Ford Mondeo Vignale 2.0 EcoBoost

Hossz/szél./mag.: 4978/1852/1476 mm
Motor: 1999 cm3, 240 LE/ 5500, 340 Nm/1500-3400
Gyorsulás (0-100 km/h): 8 s
Végsebesség: 240 km/óra
Ár: 12 480 000 Ft (Alapár: 11 824 000 Ft)
Tesztautó: Ford Közép-és Kelet-Európai Kft.
Megtett távolság: 930 km

Kapcsolódó cikkek

Infiniti Q60S teszt

Infiniti Q60S teszt – A kupé japánul II.

Egy jó választás, ha nem a német kupékban gondolkodik

Mini Countryman JCW ALL4 teszt

Mini Countryman JCW ALL4 – Gyorsaság, fürgeség stílusosan

Már kapható a leghasználhatóbb Mini sportváltozata