Toyota újdonságok - Az új Rav4 és a friss Corolla próbája

A két leginkább várt modell próbája is a budai vár környékén volt, ott szereztük pár tapasztalatot az újdonságokkal. A Corolla is a Toyota új padlólemezére épül, ami szuper szilárd és könnyű. Az újdonság eljövetelével el is búcsúztunk az Auris névtől.

A friss Corolla egyből három karosszéria formával támad, és kétféle hibrid rendszerrel. Az elérhető 1,6-os benzin motoros alapváltozatot elengedtük, és a jól felszerelt kombi hibriddel mentünk pár kilométert.

A külső és a belső is az előnyére változott, az elődöt jellemző átlagos formaterv szerencsére a múlté, de az utastérben is látszik, hogy új szelek fújdogálnak. A nagy kijelző megjelent a műszerfal közepén, és egyedinek mondható a műszerfal formája is. A műszerfalnak még a felső része is bőr burkolat kapott, és az ajtók kétharmadáig teljesen rendbe vannak a burkolatok minősége. Lentebb már kopogós műanyagok találhatók, de erre az autós-újságírókon kívül senki sem figyel és főleg senki sem tapogatja. Tehát ez egy olyan ”probléma”, amivel az autókról cikkezőkön kívül mindenki jól együtt tud élni. Az első üléseknek jó az oldaltartása és Alcantara bőr betétet is kaptak, ami sokat dob a kinézeten és a tapintáson.

A fókusz persze a csendességet és nyugalmat hozó hibrid rendszeren van, amely városi közlekedésben elsőrangú: hozza a hangtalan gurulást és a kifinomult működést. A csomagtartó padlója alatt extra ”titkos” tároló található, amiben sok holmit lehet elrejteni. A hibrid csomagtartó térfogata 581L, aki a hagyományos hajtással választja, az 17 literrel tud többet pakolni. A tér az új padlólemeznek köszönhetően elég jó az utastérben, hátul is elegendő a hely, a magasabb emberek térdei nem szoronganak ha hátrább van tolva az ülés. Akit ez nagyság megfogott az maradjon a kombinál vagy a limuzinnál, ugyanis a sportos ötajtósnak a tengelytávja hat centivel rövidebb.

Az autó alapját itt is a Toyota új padlólemeze (TNGA) adja, amely szilárdabb és könnyebb, mint az elődé. A Rav4 külsején jól látszik a stílusváltás, az eddigi semleges, átlagos formatervet jóval markánsabb vonalak váltották. Aki ismeri a Toyota tengerentúli választékát annak ismerős a külső, ugyanis a Hilux méretű Tacoma és a 4Runner is hasonló arculattal készül.

A Rav 4 nem vált teljesen aszfalt terepjáróvá - meglepő módon - az autónak vannak terep képességei és elérhető a 4x4-es hajtás is. Ennek ellenére a budai vár környékén, teljesen aszfaltos környezetben próbáltuk ki az újdonság hibrid verzióját, amely városi közlekedésben nagyon jó választás. Hozza a nyugit és a csendet az utastérben. Jó az autó rugózása, a csatorna fedeleken, fekvő rendőrökön egész jól megy át, szerencsére a Rav 4-nek nincs meg a mai suvok a többségére jellemző kemény rugózása.

Az autóban nagy a tér, jól el lehet férni benne, hátul magas embereknek is elegendő a lábaknak és a térdeknek a hely. A műszerfal is jóval karakteresebb az elődnél.

A levonható tanulság az autók próbájából, hogy ezentúl már nem csak a jó műszaki tartalomért és a megbízhatóságért veszik majd Toyotákat. A pénztárca kinyitásánál megjelenik majd érzelem is, mint vevő motiváció. Ez nagy újdonság. Az autót egyébként elég jó vezetni, a magas ülés pozíció és a kormányzás viszonylagos közvetlensége jó párost alkot.

Fontos megemlíteni, hogy a Toyotával korábban is együttműködő Király Viktor átült a CH-R-ből egy hibrid Rav4-be. Ami nagyon tetszett neki. 

Benedek Attila

Fotó: szerző, Toyota