Peugeot 508 SW – A motor kínálat és a menetpróba

A Peugeot is beáll a sorba és elkészítette a tölthető hibridjét, amely ötven kilométeres hatótávolságot biztosít az új kombinak és a limuzinnak is, miközben nem vesz el teret a hibrid technika a csomagtartóból. Ezzel, a ma még nem kapható változattal nyitjuk a sort.

Jelenleg három dízel motor érhető el, a belépő szintet az 1,5-ös jelenti 130 lóerővel és 300 Nm-rel. A következő lépcsőt a kétliteres jelenti, itt 400 Nm nyomatékkal számolhat a vevő, és lehet választani 160 és 180 lóerő között. Aki kevesli a kezdő motor számait, annak jó tudnia, hogy az autók könnyűek: 1430 kilót mutat a mérleg a legtöbb kivitelnél. Benzin motor téren két változattal lehet számolni: az 1,6-os Pure Tech motorból 180 és 225 lóerőt hoztak ki.

Az Esztergomban és a környékén tartott menetpróbán először a csúcs dízel kivitelt sikerült kipróbálni, amihez automataváltót párosítottak. Ez a kombináció igen nyerő, mert a 400 Nm nyomaték sokat segít a haladásban. Ebben jó társ a váltó, amely az japán Aisinnal közös munkája a Peugeot-nak. Teljes gázra viszonylag gyorsan visszavált – esetleg több fokozatot is - ha szükséges. A motor hangját alig hallani, az autó a kis tömege miatt elég agilisan mozog, gyorsul, még városi környezetben is jól használható. Igazi szerepe a kombinak a hosszabb utazásokban lesz: kényelmes utazó autó az 530 literes rakterével és az üvegtetejével.

Egyébként kis túlzással mindegy hogy melyik motorral választja a tulajdonos, mert mindkét motorfajta teljesen tiszta és bonyolult. Már a benzines is megkapta a részecske szűrőt... Aki többet jár városok között és sokat megy, annak érdemes a dízelben gondolkodnia, akármennyire nagy a hiszti körülötte.

A másik ok, amiért ”szinte” mindegy melyik verziót választják, hogy az 1,6-os benzines is elég dízeles karakterű. Ez nem csak a 250 Nm nyomatékből szűrtük le, hanem abból is, hogy ez az érték 1650-es fordulatszámtól elérhető. Ennyi a nyomatéka a 180 lóerős benzin motornak. Ennél a változatnál az utastérben egy fokkal kevesebb és finomabb motorhanggal találkozni. A motor gáz reakciója gyorsabb és persze jóval pörgősebb. Az autó rugózását talán az élhető feszesség jelzővel lehet a legjobban jellemezni.

A kétszer félórás menetpróbát azzal lehet zárni, hogy az igen fejlett vezetési segédekről is szót ejtünk. A franciák erre a területre elég rendesen ráfeküdtek, ennek köszönhető, hogy komoly mennyiségű segédet és kütyüt vonultat fel az autó. Közöttük található olyan is, amely a sávban, a beállított területen tartja az autót. Ezek nem voltak próbálva az időhiány miatt, viszont a jó hír velük kapcsolatban, hogy nem idegesítő a működésük... A vezetésbe nem ”szóltak” bele, nem volt vak riasztás a próbán, ami manapság elég nagy szó.

Benedek Attila

Fotó: Peugeot, szerző