Genfi Autószalon – Az átlagembernek szóló autók I.

Az egyik legnagyobb durranás az Audi A6 volt, amelyen már az új típusjelzések voltak láthatók. Akik nem nyújtózhatnak addig, hogy az A8-ast megvásárolják vagy túl nagy nekik a csúcslimuzin, azoknak szól az A6. A technika magas színvonalú, landolt a motortérben a 48 voltos lágy hibrid rendszer, ami növeli a motorok nyomatékát és javítja a takarékosságot. A dízel botrány nagyon nem hatotta meg az ingolstadti márkát: a háromliteres dízel természetesen a kínálat része maradt. 

Az Audi egyik vetélytársa is Genfben debütált, a Volvo itt rántotta le a leplet a V60-as kombiról, amely az XC90, S90, V90, XC60 padlólemezére épült. Elegáns, visszafogott skandináv formaterv, nagy csomagtartó, jó variálhatóság a jellemzője a svéd újdonságnak. Az új Volvónál a megszokott négyhengeres motorokat használják. 

A márkához tartozó Polestar itt leplezte Európában az első modelljét, amely a Polestar 1 névre hallgató elektromos kupé. Az autót a szépsége mellett a ritkasága miatt is keresni fogják, mert évente ötszáz példány készül a 600 lóerőt és 1000 Nm-t teljesítő hibrid kupéból. 

A szalon egyik nagy attrakciója egy hazai újdonság volt, amely a Golf méretű prémium autók között próbál nagyot gurítani. Az itthon is gyártandó Mercedes A osztályról van szó.

Az újdonság nagy tengelytávval és tágas utastérrel indít, a folytatásról a márkánál először használt szórakoztató és kommunikációs rendszer gondoskodott. Ezen téren a Mercedes, az Audi és a BMW mögött kullogott, de a teszteket olvasva, jól működik a mesterséges intelligenciát is felvonultató rendszer, amivel szinte "beszélgetni" is lehet. Az MBUX néven futó hangvezérlés a Mercedes-Benz User Experience szavakat takarja, ami annyit jelent, hogy MB felhasználói tapasztalat vagy élmény. 

A Mercedes nem csak az új A szériát mutatta be, hanem lerántotta leplet a felfrissített C osztályról, aminek az eladásait valószínűleg veszélyezteti majd a kisöcs. 

Benedek Attila 

Fotó: gyárak