DS3 Crossback teszt II. – Luxus kicsiben

Manapság elég nehéz újat, egészen eredetit mutatni az autóiparban, ez a kijelentés, pedig hatványozottan igaz a legdivatosabb kategóriában. A jelek szerint sikerül nyomot hagynia a DS3 Crossback-nek, ennek oka, hogy egész más, egyéni utat találtak. A különálló prémium márka küldetése, hogy a francia luxus hagyományait átültesse az autóiparba. Ez a másként gondolkodás működőképes, főként a háttér miatt, mert a franciák rendkívül erősek a luxus iparban, ugyanis a legtöbb luxus termék hozzájuk köthető. A jelek szerint ezt a hátteret égész jól sikerült átvinni az autós területre.

Mivel a DS francia, ezért nem áll távol tőle a dolgok másként csinálása. Amit szokni kell a fülkében, hogy az ablakemelő kapcsolóit a közép konzolon kell keresni, a külső tükrök mozgatása pedig átkerült műszerfal alsó harmadába. A belső elég egyedi és látványos lett, szerencsére elég sok a választási lehetőség a hangulatok között (5 db, plusz a bevezető széria). Ezt azzal spékelték meg, hogy minden felszereltségi szint külön jelet kapott, és ezt a motorháztetőn lévő, téglalap alakú jelvénnyel meg is jelenítették. Az utastér apró elemein is látszik az odafigyelés és a kidolgozás minősége. Ilyen helyeken vetették be az óra és ékszer készítésben használt gilosálást, amelynek eredménye a kapcsolókon lévő a kis gyémánt minták.

Az autók belsejének a kidolgozása és a felhasznált anyagok nagyon jók. Bár a Nappa bőr, antikolva, barnás, bordós színben kissé fura. Aki él hal az Alcantaráért - azaz a hasított bőrnek látszó, rendkívül jó tapintású és kinézetű műbőrért - az választhatja ezt a belsőt is. Szerencsére nem tenyérnyi darabot kap belőle, szó nincs spórolásról. A sportos vonalat a jó tapintású szövetkárpit jelenti az üléseken, kombinálva a műszerfali Alcantara burkolattal.

A formai játékok között megtalálható a vörös fényben pulzáló indító gomb, amely elegáns és stílusos. Az ülések nagyon kényelmesek, a gyémánt mintázatú bőrülések rendkívül látványosak, ráadásul többféle varrással is választhatók. A hely mérete elfogadható, a fejtér teljesen rendben van, magasabb emberek passzosan férnek el hátul, a térdük és lábfejük megérinti az első ülést. Átlagos (175cm) magassággal egész jó a helykínálat hátul is, de az autó méretéből adódóan csodát ne várjon senki.

A személyre szabás elvárt ebben a ligában, a tíz karosszéria szín, a három tetőszín, a tíz könnyűfém keréktárcsa, és az ötféle belső hangulat kétezernél több variációt eredményez...

A külsőnél a lámpák kaptak nagy hangsúlyt és a karosszériából kiemelkedő kilincsek. Ezek nagyon figyelemfelkeltők, mert a kéz érintése nélkül nyílnak és menet közben záródnak.

A hazai DS képviselet idei célja, hogy félszáz DS3 Crossbacket értékesítsen, ami teljesíthetőnek tűnik, főleg úgy, hogy év vége felé jön az elektromos kivitel, amely igazán trend követő. A belépő szintű motorral 7 190 000 forintnál kezdődik az ár, ez jó felszereltséget és egy halom vezetési segédet jelent.

Aki a legtöbbet akarja spórolni, miközben sokat költ - és limitált különlegességet óhajt - az választhatja a La premier szériát, amely két erősebb benzines motorral érhető el 10 490 000 és 10 980 forintos árakon.

Benedek Attila